Vertrouwenspersoon

Assistentiehond Gelderland heeft sinds september 2023 een vertrouwenspersoon voor trainees en Instructeurs (klager), zij is te bereiken op vertrouwenspersoon@assistentiehond-gelderland.nl

De vertrouwenspersoon kan bemiddelen bij een klacht over de samenwerking tussen trainee en instructeur en/of over de werkwijze van Assistentiehond Gelderland. De vertrouwenspersoon helpt bij het zoeken naar een oplossing. Aan het inschakelen van de vertrouwenspersoon door trainee of instructeur zijn geen kosten verbonden.

Verschillende taken
Als eerste: de klacht wordt vertrouwelijk behandeld. De vertrouwenspersoon kiest hierin geen partij en overlegt met de klager op welke wijze hij/zij de klacht in behandeling wil nemen.
De volgende mogelijkheden zijn er;

• Adviseren hoe de trainee of instructeur de klacht zelf kan bespreken met de betrokkene(n)
• Een bemiddelingsgesprek regelen tussen de klager en de betrokkene(n). De vertrouwenspersoon kan dit gesprek desgewenst leiden.
• De klacht namens de klager met betrokkene(n) bespreken.
• De klacht enkel registreren als de klager de klacht alleen maar bekend wil maken en verder geen actie wenst.
• Uitleg geven over en ondersteuning bieden bij verdere mogelijkheden.

Alle klachten worden door de vertrouwenspersoon geregistreerd. De geregistreerde klachten worden geanalyseerd en besproken met het bestuur, zodat Assistentiehond Gelderland eventueel verbeterpunten kan doorvoeren om herhaling te voorkomen.

Zaakwaarnemer
De vertrouwenspersoon behandelt de klacht binnen zes weken met de mogelijkheid van verlenging van maximaal vier weken. De klager kan zich laten vertegenwoordigen door een zaakwaarnemer (eigen keuze).

vertrouwenspersoon

Assistentiehond Gelderland heeft sinds september 2023 een vertrouwenspersoon voor trainees en Instructeurs (klager), zij is te bereiken op vertrouwenspersoon@assistentiehond-gelderland.nl.

De vertrouwenspersoon kan bemiddelen bij een klacht over de samenwerking tussen trainee en instructeur en/of over de werkwijze van Assistentiehond Gelderland. De vertrouwenspersoon helpt bij het zoeken naar een oplossing. Aan het inschakelen van de vertrouwenspersoon door trainee of instructeur zijn geen kosten verbonden.

Verschillende taken
Als eerste: de klacht wordt vertrouwelijk behandeld. De vertrouwenspersoon kiest hierin geen partij en overlegt met de klager op welke wijze hij/zij de klacht in behandeling wil nemen.
De volgende mogelijkheden zijn er;

Adviseren hoe de trainee of instructeur de klacht zelf kan bespreken met de betrokkene(n)
• Een bemiddelingsgesprek regelen tussen de klager en de betrokkene(n). De vertrouwenspersoon kan dit gesprek desgewenst leiden.
• De klacht namens de klager met betrokkene(n) bespreken.
• De klacht enkel registreren als de klager de klacht alleen maar bekend wil maken en verder geen actie wenst.
• Uitleg geven over en ondersteuning bieden bij verdere mogelijkheden.

Alle klachten worden door de vertrouwenspersoon geregistreerd. De geregistreerde klachten worden geanalyseerd en besproken met het bestuur, zodat Assistentiehond Gelderland eventueel verbeterpunten kan doorvoeren om herhaling te voorkomen.

Zaakwaarnemer
De vertrouwenspersoon behandelt de klacht binnen zes weken met de mogelijkheid van verlenging van maximaal vier weken. De klager kan zich laten vertegenwoordigen door een zaakwaarnemer (eigen keuze).